Beijing 05-10-2014 Fietsen - Reisverslag uit Peking, China van panda6 - WaarBenJij.nu Beijing 05-10-2014 Fietsen - Reisverslag uit Peking, China van panda6 - WaarBenJij.nu

Beijing 05-10-2014 Fietsen

Door: Gerda

05 Oktober 2014 | China, Peking

Heerlijk zonnig weer wel een windje, maar dit is niet erg. Zo kan de smog weg, alhoewel het meevalt deze dagen met de smog in Beijing. Allemaal fietsen geprobeerd en uitgezocht, onze Tomtom ingesteld. En weg waren we, door de hutongs naar het paleis van Prince Gong. Dit is een Hofjespaleis met een mooie tuin. We kwamen uit bij het Houhai meer, hier zijn we 3 jaar geleden met de riksjatoer geweest. Hier bij het meer gelijk op een terras gaan zitten,heerlijk maar wel duur. De koffie was net zo duur als een maaltijd voor ons zessen in een Hutong. Toen weer de richting naar Prins Gong gezocht. Gelukt, is een indrukwekkend en goed onderhouden paleis. Mooi om gezien te hebben. Net voor donker weer terug. In hostel gegeten, we vinden het eten hier lekker en gezellig zo met zessen in de woonkamer. William heeft weer uitstekend voor wijn gezorgd.

Verslag uit: China, Peking

6 pandas gaan naar China

In 1970 hebben we elkaar voor het eerst ontmoet.

Met 3 meiden begonnen we aan de opleiding tot verpleegkundige.
Onze opleiding zijn we gestart in het St.Josephziekenhuis in Eindhoven.
Aangezien in die tijd jongens en meisjes nog strikt gescheiden waren, mochten onze vriendjes niet op de kamers komen.
Als we een afspraakje hadden moesten de jongens beneden in de foyer wachten. Hier hebben de jongens elkaar ontmoet.
En zo ontstond een vriendschap.

Wij zijn allemaal met onze jeugdliefdes getrouwd en zijn nu toe aan onze 40-jarige bruiloften.We hebben allemaal kinderen en kleinkinderen en zijn kei gelukkig. Nu is het plannen maken voor de tijd na ons pensioen.

Maar Tonnie en Jos wilden graag eens naar China.
Omdat wij, Wilma-Frans-Peter en Gerda, er al eens geweest waren vonden ze het wel safe om samen te gaan.
Zo gezegd zo gedaan. Dus zijn we met de voorbereidingen bezig.

Iedereen een heeft aangegeven wat men graag wilde zien, buiten de vele highlights natuurlijk.
Zo wilden Tonnie en Jos een authentieke cultuur zien.
Dus een bepaalde bevolkingsgroep in hun leefomgeving, tevens wilden ze ook genieten van natuur en mooi weer. en het zou fijn zijn als ons reisplan niet overvol gepland zou worden.
Wilma wilde erg graag terug naar Yangshuo, haar hippie dorp.
Frans wil zijn Pandas nog eens zien en dan weer een super fotosessies gaan maken. (als de pandas niet slapen)
Peter wil terug naar Beijing naar de Hutong en zijn pekingeend.
Gerda had als wens de rijstterrassen en Shanghai.

Dus een plan werd gemaakt, wel met hulp van outsight.nl