Chengdu-Guilin 12-10-2014 - Reisverslag uit Guilin, China van panda6 - WaarBenJij.nu Chengdu-Guilin 12-10-2014 - Reisverslag uit Guilin, China van panda6 - WaarBenJij.nu

Chengdu-Guilin 12-10-2014

Door: Gerda

12 Oktober 2014 | China, Guilin

Vanochtend vanaf ons mooie hotel in de Jinli street vertrokken naar het vliegveld. Het regent nog steeds, ondanks regen genoten van Chengdu met zijn pandas. De vliegvelden zien er erg mooi en schoon uit. Vandaag vliegen we met China Southern. Want Hainan Airlines had onze vlucht gecanceld. Nu vliegen we later om 13.00uur. Zijn om 14.30uur in Guilin, gaan de koffers afgeven in het hotel en reizen dan met de rugzakken verder naar het Longi Titian rijstterrassen. De plaats heet Ping An. Reis duurt 2,5 uur. Zijn mooi op tijd, maar ons vliegtuig vertrekt ook keurig op tijd. Toch zijn we de laatsten met boarden. Dat is in China vaak tricky want zij hebben veel handbagage, dus de kluizen voor de bagage zijn snel vol. Keurig op tijd vertrokken en geland in Guilin, naar hotel Crystal, koffers in bewaring gegeven. Overmorgen is Wilma jarig, dus de receptie hiervan op de hoogte gesteld.

Heel hobbelige, steile weg met vele haarspeldbochten. Frans vond dit niet zijn leukste autoritje, hij heeft hoogtevrees. Heeft op deze trip al heel wat moeten overwinnen en zegt dat het iets beter gaat. Aangekomen,bijna op het topje van de berg. Hier staan vrouwen van de Zhuang minderheid op ons te wachten. Zij willen graag onze rugzakken dragen, dit is voor hun een extraatje. Nu begint voor ons een flinke klim naar boven, we moeten flink doorlopen want het gaat al donker worden. Komen met donker boven aan, het huis is helemaal van hout. En er is een grote huiskamer, heel gezellig. De kamers zijn best groot en schoon, maar erg gehorig. Wij kunnen eten uitzoeken van een Engelse menukaart, super, dus niet alleen plaatjes aanwijzen. En er is hierboven zelfs wijn. De eigenaar kookt en naar later blijkt heel goed. Het eten was geweldig.We hadden zelfs frietjes en lekker dat die waren. Op tijd gaan slapen, want morgen gaan we een lange wandeling maken met een gids door de
Rijstterrassen.

Bedden zijn harder dan in Chengdu, maar zachter dan in Xian.

Daar waren het planken……..

Verslag uit: China, Guilin

6 pandas gaan naar China

In 1970 hebben we elkaar voor het eerst ontmoet.

Met 3 meiden begonnen we aan de opleiding tot verpleegkundige.
Onze opleiding zijn we gestart in het St.Josephziekenhuis in Eindhoven.
Aangezien in die tijd jongens en meisjes nog strikt gescheiden waren, mochten onze vriendjes niet op de kamers komen.
Als we een afspraakje hadden moesten de jongens beneden in de foyer wachten. Hier hebben de jongens elkaar ontmoet.
En zo ontstond een vriendschap.

Wij zijn allemaal met onze jeugdliefdes getrouwd en zijn nu toe aan onze 40-jarige bruiloften.We hebben allemaal kinderen en kleinkinderen en zijn kei gelukkig. Nu is het plannen maken voor de tijd na ons pensioen.

Maar Tonnie en Jos wilden graag eens naar China.
Omdat wij, Wilma-Frans-Peter en Gerda, er al eens geweest waren vonden ze het wel safe om samen te gaan.
Zo gezegd zo gedaan. Dus zijn we met de voorbereidingen bezig.

Iedereen een heeft aangegeven wat men graag wilde zien, buiten de vele highlights natuurlijk.
Zo wilden Tonnie en Jos een authentieke cultuur zien.
Dus een bepaalde bevolkingsgroep in hun leefomgeving, tevens wilden ze ook genieten van natuur en mooi weer. en het zou fijn zijn als ons reisplan niet overvol gepland zou worden.
Wilma wilde erg graag terug naar Yangshuo, haar hippie dorp.
Frans wil zijn Pandas nog eens zien en dan weer een super fotosessies gaan maken. (als de pandas niet slapen)
Peter wil terug naar Beijing naar de Hutong en zijn pekingeend.
Gerda had als wens de rijstterrassen en Shanghai.

Dus een plan werd gemaakt, wel met hulp van outsight.nl