Guilin 14-10-2014 Verjaardag Wilma - Reisverslag uit Guilin, China van panda6 - WaarBenJij.nu Guilin 14-10-2014 Verjaardag Wilma - Reisverslag uit Guilin, China van panda6 - WaarBenJij.nu

Guilin 14-10-2014 Verjaardag Wilma

Door: Gerda

14 Oktober 2014 | China, Guilin

Guilin 14-10-2014 Verjaardag Wilma

Wilma is jarig vandaag, natuurlijk gezongen aan het ontbijt.
We hebben een leuke sjaal en een tasje gekocht voor Wilma
Om 09.00uur naar beneden gelopen, dragers staan al te wachten. Dit zijn de vrouwen van het dorp met een grote mand op hun rug.
Ze willen heel graag spullen naar beneden brengen, dit zijn voor hun extra inkomsten. Wij voelden er ons niet happy mee, maar ze stonden erop om spullen te dragen…….. We reizen nu van Ping An in het Longshen district naar Guilin. Rit van 2-3uur.We verlaten nu de rijstterrassen.
Busje was niet erg comfortabel, achter 2 zitplaatsen, moesten we met 3 personen zitten.
Tijdens reis een keer gewisseld, je werd gemangeld.

Blij met aankomst bij hotel in Guilin. Onze koffers stonden al op ons te wachten. We zijn alleen met de rugzakken verder gereisd.
Wilma en Frans kregen de mooiste kamer, een mooie suite met balkon en bad op het balkon.
Taart en wijn besteld, dit moest nog gehaald worden, want er waren weinig gasten. We wilden graag in dit hotel lunchen, maar dit ging niet.
Keuken was gesloten ivm laagseizoen.

Hier was de taalbarrière het grootst, er sprak niemand Engels. Maar ze hadden een oplossing.
Met de computer werd vertaald, lukte enigszins. Toch maar iemand gebeld die Engels sprak. Uiteindelijk lukte het……..

Lunch was nu een restaurantje naast hotel, niet zo lekker en heel slechte service. Jammer, dit was de eerste keer dat het niet goed was. Jammer voor Wilma`s verjaardag.
Terug in het hotel kregen we ter compensatie meteen koffie (de goede) aangeboden voor de mindere lunch.

Nog gezwommen in het zwembad, was lekker na de hobbelige rit van 21/2 uur.
Even gerelaxed en samen taart gegeten, zag er erg goed uit. In de doos zat tevens een mes, servetten en vorkjes. Taart was ook heerlijk.

In de avond op advies van hotel naar een restaurant gebracht voor een diner. Dit was weer geweldig, hebben weer genoten. Nadien nog een sightseeing toer gehad. Langs de verlichte pagodes, het meer en de olifantrots.
We hoefden niets te betalen voor de auto. Goede service.
Volgende dag naar de haven voor de tocht over de Li rivier.

Verslag uit: China, Guilin

6 pandas gaan naar China

In 1970 hebben we elkaar voor het eerst ontmoet.

Met 3 meiden begonnen we aan de opleiding tot verpleegkundige.
Onze opleiding zijn we gestart in het St.Josephziekenhuis in Eindhoven.
Aangezien in die tijd jongens en meisjes nog strikt gescheiden waren, mochten onze vriendjes niet op de kamers komen.
Als we een afspraakje hadden moesten de jongens beneden in de foyer wachten. Hier hebben de jongens elkaar ontmoet.
En zo ontstond een vriendschap.

Wij zijn allemaal met onze jeugdliefdes getrouwd en zijn nu toe aan onze 40-jarige bruiloften.We hebben allemaal kinderen en kleinkinderen en zijn kei gelukkig. Nu is het plannen maken voor de tijd na ons pensioen.

Maar Tonnie en Jos wilden graag eens naar China.
Omdat wij, Wilma-Frans-Peter en Gerda, er al eens geweest waren vonden ze het wel safe om samen te gaan.
Zo gezegd zo gedaan. Dus zijn we met de voorbereidingen bezig.

Iedereen een heeft aangegeven wat men graag wilde zien, buiten de vele highlights natuurlijk.
Zo wilden Tonnie en Jos een authentieke cultuur zien.
Dus een bepaalde bevolkingsgroep in hun leefomgeving, tevens wilden ze ook genieten van natuur en mooi weer. en het zou fijn zijn als ons reisplan niet overvol gepland zou worden.
Wilma wilde erg graag terug naar Yangshuo, haar hippie dorp.
Frans wil zijn Pandas nog eens zien en dan weer een super fotosessies gaan maken. (als de pandas niet slapen)
Peter wil terug naar Beijing naar de Hutong en zijn pekingeend.
Gerda had als wens de rijstterrassen en Shanghai.

Dus een plan werd gemaakt, wel met hulp van outsight.nl